Veel gestelde vragen


1. Hoe gaat een bestelling in zijn werk?

Je kan een bestelling plaatsen via de webshop of op afspraak langskomen.

Via de webshop vind je 3 categorieen van producten

  • Take-away producten: de voorraad is steeds aangegeven bij de producten. Indien voorradig kunnen deze afgehaald worden na afspraak of binnen de 3 dagen verzonden worden
  • Semi-take-away producten: deze kunnen semi-gepersonaliseerd worden. Dit wel zeggen dat het bestaande producten zijn, waarop we een naam of tekst kunnen zetten. Deze producten kunnen binnen de 10 dagen klaar zijn.
  • Unieke producten: deze worden volledig met de hand gemaakt en vergt dus enige tijd. De levertijd is afhankelijk van het aantal orders die lopende zijn en varieert van vier (4) weken tot acht (8) weken.

Indien je koos voor volledig gepersonaliseerde producten, krijg je een mail met de opties, de juiste prijs en levertijd.

Je kan je voorkeur voor stoffen/kleuren/motiefjes/materialen doorgeven via de opties van de webshop. Indien deze niet volledig duidelijk zijn of je hebt liever dat ik deze kies krijg je een mailtje met een voorstel aan de hand van foto’s

Een echt voorontwerp maak ik niet, aangezien alles handgemaakt wordt.

Wel kan ik een schikking van het lettertype of foto van de stoffen doormailen zodat je deze mee kan bepalen.

 

2. Kan ik mijn cadeau personaliseren?

Dat kan uiteraard! Enkel de naam, een afbeelding, het volledige geboortekaartje of eigen ontwerp, zowat alles kan.

Bij elk product vind je meerdere opties om het volledig naar jou zin te maken.

  • een bestaande stof (effen of met (klein) printje)
    • opdruk met naam en of afbeelding in flexfolie
    • opdruk afbeelding in fullcolor (max A4 groot)
  • stof laten printen met een patroontje  van de achtergrond. Hiervoor hebben we een herhaalbaar bestand van de ontwerper nodig. (JPG of PNG file van minstens 150 pixels onder de 40 MB in RGB kleuren)
    • opdruk met naam
  • stof laten printen met 1 opdruk (bijvoorbeeld een grote tekening) Hiervoor hebben we een bestand van de ontwerper nodig (JPG of PNG bestand van 5400 pixels, maar het mag maar max 40MB zijn en dit in RGB kleuren)
  • stof bewerken met textielverf (bv; vlek, spatten simpel patroon (stippen, streepjes,…)
    • opdruk met naam en of afbeelding in flexfolie
    • opdruk afbeelding in fullcolor (max A4 groot) 
    •  
3. Welke bestanden moet ik aanleveren als mijn bestelling gepersonaliseerd mag worden naar het geboortekaartje?

Je bent zelf verantwoordelijk voor copyright van de geleverde beelden en teksten en verklaart de toestemming te hebben van de ontwerper/auteur om de tekst en/of geleverde beelden/tekeningen te mogen reproduceren.

Pirapunta neemt geen aansprakelijkheid in verband met enig eigendomsrecht, merkenrecht en/of auteursrecht van derden die eventueel op het door jou aangeleverde materiaal zouden rustende.

De kwaliteit van de print is afhankelijk van de aangeleverde bestanden. Pirapunta kan van een onscherpe afbeelding geen scherpe print maken.

Hieronder vind je de verwachte bestanden:

  • Naam en/of TTF bestand van lettertype
  • Een bewerkbare pdf in voldoende kwaliteit waarbij de onderdelen losgekoppeld kunnen worden.
  • eventueel ook een fysiek kaartje om de kleur goed te kunnen zien. Schermkleuren zijn steeds anders dan drukkleuren. De kleur wordt steeds zo goed mogelijk benaderd, maar hou er rekening mee dat stoffen/kralen/materialen niet in alle tinten van een kleur bestaan.
  • Een stof kan eventueel ook volledig geprint worden. Hiervoor hebben we een bestand van de ontwerper nodig; een JPG of PNG bestand van 5400 pixels, maar het mag maar max 40MB zijn en dit in RGB kleuren. Of een herhaalbaar bestand in JPG of PNG file van minstens 150 pixels onder de 40 MB in RGB kleuren.
 

4. Ik heb alleen een foto of een fysiek kaartje, kan dit ook?

Dit kan soms ook, maar het hangt van het kaartje zelf af. Je mag me steeds een scherpe foto (zonder schaduw, in ware kleuren) mailen. Ik bekijk dan of dit haalbaar is.

Let op: Pirapunta kan van een onscherpe afbeelding geen scherpe print maken.

Let op dat je steeds toestemming hebt van de ontwerper. Meestal kan je via hen wel een goede versie bekomen

.

5. Hoe wordt een bestelling verzonden?

Een product dat voorradig is, wordt binnen de 3 dagen verstuurd. Een product dat semi gepersonaliseerd moet worden, binnen de 10 dagen. Een volledig gepersonaliseerd product heeft een levertijd van 5 tot 8 weken.

De bestelling wordt verzonden als een pakket via Bpost. Zo kan je het pakket volgen via de track and trace code. De verzendkost bedraagt €8,5.. Vanaf een webshop bestelling van €100 wordt je pakket GRATIS verzonden.

 

6. Hoe verloopt de betaling?

Indien je koos voor volledig gepersonaliseerde producten, wordt je bestelling met opties even nagekeken. Je ontvang een bevestiging of een correctie van de prijs.

Indien u enkel koos voor take-away of semi-take-away cadeau’s, kan je via overschrijving betalen bij verzending of ter plaatse bij afhalen.

 

7. Wat zijn de was, onderhoud en veiligheidsvoorschriften?

Laat je kind nooit achter zonder toezicht. Controleer altijd of alle onderdelen nog goed vast zitten, er geen schade is of slijtage zowel voor als na gebruik.

 

stoffen producten

De stoffen producten van Pirapunta zijn met de hand gemaakt. De gebruikte stof is voorgewassen, waardoor het krimp percentage minimaal is.

Deze artikelen kunnen gewassen worden op 30°C. (uitgezonderd de lampenkappen en vilten producten). Was de producten binnenste buiten (indien kan). Een dekentje kan je best met de tekening naar binnen plooien, zodat de print beschermt blijft tijdens het wassen. De droogkast wordt niet aangeraden. Strijk de afbeeldingen steeds op lage temperatuur en met een bakpapier er tussen. Strijken doet de kleur terug heropleven. 

Een cake smash gehad? Geen paniek, ook de verjaardagskroon mag uitgewassen worden.

De (zelfgemaakte) toiletzakken en plantenzakjes kunnen ook uitgewassen worden als ze erg vuil zijn.

De lampenkappen, koffertjes, vilten toiletzakken en vilten tassen kunnen niet gewassen worden.

 

kralen

Controleer steeds voor gebruik of alle onderdelen nog goed vast zitten, er geen schade is of slijtage. Natuurlijk geld voor alle artikelen, als ze beschadigd raken of afslijten dienen ze vervangen te worden en kan uw kind er niet meer mee spelen/dragen.

Alle kralen, hangers en andere  onderdelen bevatten een CE en FDA keurmerk en zijn getest op BPA, ftalaten en andere gifstoffen en hier allemaal vrij op bevonden.

Wanneer je baby’tje tandjes krijgt kunnen zowel de siliconen kralen als de houten figuren voor een aangename verlichting zorgen. De kindjes kunnen zelf kiezen wat ze het fijnste vinden om op te bijten.

 

Onderhoud kralen

  • Siliconen producten zijn erg gemakkelijk te gebruiken en schoon te maken. Ze kunnen mee in de vaatwasser en kunnen veilig steriel gekookt worden. Het is aangeraden om siliconen producten gelijk na gebruik schoon te maken. Door siliconen producten gelijk na gebruik in heet water te leggen met een paar druppels citroensap, is het mogelijk het overgrote deel van alle etensresten en geurtjes weg te nemen. Even afspoelen en laten opdrogen in de lucht, en het product is weer schoon.
  • De houten en metalen onderdelen zijn  minder geschikt voor water, dus zorg dat de aanraking met water hier minimaal is.
 
8. Kan ik een geboortelijst leggen?

Ja, dit kan zeker. Je geeft door welke producten je graag op jouw geboortelijst wil. Ze worden gereserveerd of gemaakt tegen je bevalling. Denk er aan om dit tijdig te bestellen rekening houdend met de levertijd zodat het tijdig klaar kan liggen, ook als je te vroeg zou bevallen.

Uiteraard hou ik me aan het beroepsgeheim en blijft het geslacht, naam en kaartje van je kleintje volledig geheim.

Als je kindje geboren wordt, geef je dit door zodat de lijst online gezet kan worden. Je familie en vrienden kunnen zo een cadeautje bestellen dat jij gekozen hebt.

Alle gepersonaliseerde en gereserveerde artikelen dienen wel gekocht te worden.